Jim Rohn Biography : Author, Business Coach & Motivational Speaker

Famous for :
Authoring several best selling business, life and leadership books and audio publications.









  • Value has two parts : The value you bring, and the value you become. You are paid the most for the person you become.
  • If you search, you'll find.
  • Work harder on yourself than you do on your job.
  • You don't have to change the world overnight. Just do a bit better this week than last week then the bad part of you will become less and less. This is called the personal growth.
  • Finish the day, then start the day.
  • From testimonial to personal experience, we have enough information to conclude that it's possble to deign and live an extraordinary life.
昨晚,在環亞飯店聽了美國的哲學大師Jim Rohn的演講。以上列出的這幾句,是我聽了特別有感受的幾句,因此抄寫下來放在網誌裡,也同時分享給大家。

在這幾句當中,讓我最有感觸的是這一句:
You don't have to change the world overnight. Just do a bit better this week than last week then the bad part of you will become less and less.

這幾個月來,找工作的壓力一直都存在,只是我不喜歡讓身邊的人感受到我不開心的氣息,所以很少表現出負面的情緒。其實,我在一開始找工作時,總是先看公司的規模、營業額、離家遠近,再決定要不要接受面試,總覺得自己非進一家大公司不可,用一種很膚淺又簡單的方式篩選理想對象。離家太遠,不要;員工人數太少,不要;工作內容暗示出要常常加班,不要;沒有名氣,不要...。我也不知道這些無理的標準是怎麼跑進我的腦中的,總覺得若是沒有進大公司,工作就會缺乏成就感,能夠學到的東西也一定不多,視野也不會廣。因此,我想著要一步登天,想著以後要成為一個為頭上有光環的大公司職員,一拿出名片就會驚艷全場,超有面子。

這些都是白日夢。而幼稚的我也一直放任自己這樣做夢下去,遲遲不把找工作的事情搞定。

但是,前兩天跟Amy吃飯時,Amy跟我說了一句讓我突然頓悟的話。她說:閒著是學不到東西的,無論什麼工作,都有可以學到東西的價值。 聽到這句話的瞬間,我頭頂的天窗似乎突然間打開了,以往那些無理的堅持也瞬間變得不再重要,只想好好找到一個工作,讓自己趕緊脫離目前的狀態。而昨晚聽到Jim Rohn講出這句激勵人自我成長的話時,我心裡面的某一塊角落似乎也被觸動了一下,覺得自己真的過於天真,把事情想像得太不符合現實,以至於現在的我反而一直原地踏步,遲遲未往前走。

“You cannot change your destination overnight, but you can change your direction overnight”

這幾天聽到的幾句話,發生的事,讓我學到很多。我想,我該開始積極的去做些什麼,讓自己變成一個更好的人了。

More quotes from Jim Rohn.


arrow
arrow
    全站熱搜

    sereene 發表在 痞客邦 留言(8) 人氣()